You are here
Home > Zdrowie i rodzina > Dlaczego warto chodzić na aerobik?

Dlaczego warto chodzić na aerobik?

aerobik

Codzienna porcja ruchu to konieczność – warto wybrać się chociaż na spacer, zamiast jechać do pracy autobusem, a najlepiej zapisać się na siłownię lub zajęcia do klubu fitness. Wybór zajęć organizowanych w grupie jest duży, ale jedną z najbardziej popularnych propozycji jest od wielu lat aerobik. Dlaczego warto się na niego zapisać?

Aerobik – najpopularniejsza zajęcia wśród kobiet

Aerobik to ćwiczenia, ale też relaks w rytmie ulubionej muzyki. Godzina ćwiczeń mija naprawdę szybko. Aerobik świetnie wpływa na zdrowie i samopoczucie, poprawia naszą kondycję, pozwala spalić kalorię i wyrzeźbić sylwetkę, a także odpocząć po pracy lub szkole i zresetować głowę od codziennych obowiązków. To jedna z najbardziej lubianych przez panie form wypoczynku.

W grupie siła i motywacja

Aerobik może być zatem również rozrywką i zabawą, mimo że zapewnia też liczne korzyści dla zdrowia i formy. Można na niego uczęszczać z koleżankami, miło spędzając czas. Mimo to jest to dość niepozorna forma ćwiczeń, bo naprawdę zmusza do wysiłku, dlatego warto ćwiczyć w grupie – działa to motywująco, a instruktor na bieżąco może skorygować popełniane przez uczestniczki błędy.

Korzyści prozdrowotne z ćwiczenia aerobiku

Korzyści z aerobiku jest wiele, pod warunkiem jednak, że trenujemy regularnie. Ćwiczenia pobudzają układ krążenia i serce, chronią przed wieloma chorobami i schorzeniami, pozwalają walczyć z nadwagą i kształtować sylwetkę. Dzięki systematycznym treningom serce będzie bardziej wydajne, wydzielane są endorfiny, można kontrolować wagę, spada ryzyko zachorować na cukrzycę, nowotwory, choroby serca i układu krążenia, zmniejsza się ilość tzw. złego cholesterolu. Poza tym można poprawić swoją sylwetkę, zyskać więcej siły. Ćwiczenia i sport to również skuteczna walka ze stanami depresyjnymi, stresem czy niepokojem.

W domu, w klubie, na świeżym powietrzu

Aerobik można uprawiać w domu lub w siłowni czy klubie fitness. Warto skorzystać z tej drugiej opcji, gdyż ćwiczymy pod czujnym okiem instruktora, a poza tym w grupie jest raźniej i zwykle ćwiczymy intensywniej i osiągamy lepsze efekty. Ćwiczenia aerobowe, oparte na wymianie tlenowej, angażują wszystkie partie ciała i pozwalają poprawić ogólną kondycję i modelować sylwetkę, ale też zwiększyć wytrzymałość mięśni i elastyczność. W sezonie warto też ćwiczyć na świeżym powietrzu, korzystając z ładnej pogody.

Tradycyjny aerobik a jego odmiany

A może aqua aerobik? Odmianą aerobiku jest też aqua aerobik, czyli ćwiczenia wykonywane w wodzie, zwykle na basenie. Są to proste, ale dynamiczne ruchy w rytm muzyki. Bardzo korzystnie wpływają na nasz organizm i figurę, gdyż woda sprzyja kształtowaniu sylwetki i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Chętnie wybierają się na nie osoby w różnym wieku, m.in. starsi ludzie, z nadwagą, a także kobiety w ciąży. Wiele ćwiczeń wykonuje się w płytkiej wodzie, nie każdy zatem musi umieć dobrze pływać. Aerobik na basenie jest też przyjemnością i dobrą formą spędzania czasu – po ćwiczeniach można też skorzystać z jacuzzi albo sauny, dbając zarówno o ciało, jak i ducha.

Aerobik dla kobiet w ciąży. Ta forma aerobiku przeznaczona jest dla kobiet ciężarnych. Poprawiają one ogólne samopoczucie, a także zmniejszają obrzęki, wzmacniają i rozciągają mięśnie, dobrze działają na krążenie. Zajęcia dostępne są w wielu klubach.

Aerobik i pilates. To propozycja dla tych, którzy chcą ćwiczyć spokojnie, gdyż nie mogą albo nie lubią ciężko trenować, ale zależy im na ruchu, mimo że bez nadmiernego wysiłku fizycznego.

Ciekawą ofertę zajęć można znaleźć na stronie http://sport-beauty.pl/zdrowie-i-trening/aerobik/

Kar.kw, f: Gromovataya / Pixabay

Top