gtag('config', 'UA-106053438-7');
You are here
Home > Zdrowie i rodzina > Dlaczego warto chodzić na aerobik?

Dlaczego warto chodzić na aerobik?

aerobik

Codzienna porcja ruchu to konieczność – warto wybrać się chociaż na spacer, zamiast jechać do pracy autobusem, a najlepiej zapisać się na siłownię lub zajęcia do klubu fitness. Wybór zajęć organizowanych w grupie jest duży, ale jedną z najbardziej popularnych propozycji jest od wielu lat aerobik. Dlaczego warto się na niego zapisać?

Aerobik – najpopularniejsza zajęcia wśród kobiet

Aerobik to ćwiczenia, ale też relaks w rytmie ulubionej muzyki. Godzina ćwiczeń mija naprawdę szybko. Aerobik świetnie wpływa na zdrowie i samopoczucie, poprawia naszą kondycję, pozwala spalić kalorię i wyrzeźbić sylwetkę, a także odpocząć po pracy lub szkole i zresetować głowę od codziennych obowiązków. To jedna z najbardziej lubianych przez panie form wypoczynku.

W grupie siła i motywacja

Aerobik może być zatem również rozrywką i zabawą, mimo że zapewnia też liczne korzyści dla zdrowia i formy. Można na niego uczęszczać z koleżankami, miło spędzając czas. Mimo to jest to dość niepozorna forma ćwiczeń, bo naprawdę zmusza do wysiłku, dlatego warto ćwiczyć w grupie – działa to motywująco, a instruktor na bieżąco może skorygować popełniane przez uczestniczki błędy.

Korzyści prozdrowotne z ćwiczenia aerobiku

Korzyści z aerobiku jest wiele, pod warunkiem jednak, że trenujemy regularnie. Ćwiczenia pobudzają układ krążenia i serce, chronią przed wieloma chorobami i schorzeniami, pozwalają walczyć z nadwagą i kształtować sylwetkę. Dzięki systematycznym treningom serce będzie bardziej wydajne, wydzielane są endorfiny, można kontrolować wagę, spada ryzyko zachorować na cukrzycę, nowotwory, choroby serca i układu krążenia, zmniejsza się ilość tzw. złego cholesterolu. Poza tym można poprawić swoją sylwetkę, zyskać więcej siły. Ćwiczenia i sport to również skuteczna walka ze stanami depresyjnymi, stresem czy niepokojem.

W domu, w klubie, na świeżym powietrzu

Aerobik można uprawiać w domu lub w siłowni czy klubie fitness. Warto skorzystać z tej drugiej opcji, gdyż ćwiczymy pod czujnym okiem instruktora, a poza tym w grupie jest raźniej i zwykle ćwiczymy intensywniej i osiągamy lepsze efekty. Ćwiczenia aerobowe, oparte na wymianie tlenowej, angażują wszystkie partie ciała i pozwalają poprawić ogólną kondycję i modelować sylwetkę, ale też zwiększyć wytrzymałość mięśni i elastyczność. W sezonie warto też ćwiczyć na świeżym powietrzu, korzystając z ładnej pogody.

Tradycyjny aerobik a jego odmiany

A może aqua aerobik? Odmianą aerobiku jest też aqua aerobik, czyli ćwiczenia wykonywane w wodzie, zwykle na basenie. Są to proste, ale dynamiczne ruchy w rytm muzyki. Bardzo korzystnie wpływają na nasz organizm i figurę, gdyż woda sprzyja kształtowaniu sylwetki i spalaniu tkanki tłuszczowej.

Chętnie wybierają się na nie osoby w różnym wieku, m.in. starsi ludzie, z nadwagą, a także kobiety w ciąży. Wiele ćwiczeń wykonuje się w płytkiej wodzie, nie każdy zatem musi umieć dobrze pływać. Aerobik na basenie jest też przyjemnością i dobrą formą spędzania czasu – po ćwiczeniach można też skorzystać z jacuzzi albo sauny, dbając zarówno o ciało, jak i ducha.

Aerobik dla kobiet w ciąży. Ta forma aerobiku przeznaczona jest dla kobiet ciężarnych. Poprawiają one ogólne samopoczucie, a także zmniejszają obrzęki, wzmacniają i rozciągają mięśnie, dobrze działają na krążenie. Zajęcia dostępne są w wielu klubach.

Aerobik i pilates. To propozycja dla tych, którzy chcą ćwiczyć spokojnie, gdyż nie mogą albo nie lubią ciężko trenować, ale zależy im na ruchu, mimo że bez nadmiernego wysiłku fizycznego.

Kar.kw, f: Gromovataya / Pixabay

Top